تجهیزات تولید محتوا ، حداقل تجهیزات و بودجه مورد نیاز

اگه بلاگری یا واینر یا اگه آنلاین شاپ داری و یا قصد راه اندازیشو داری قطعا آشناییتی با تجهیزات تولید محتوا داری اما اگه میخوایی کامل وسایل تولید محتوا رو بدونی و با یک بودجه حداقلی همه رو تهیه کنی این پست مخصوص توست. سعی شده راهنمایی کامل به گونه ای باشه که با حداقل هزینه و با حداقل بودجه بتونید کسب و کارتون رو راه بندازید اما درکنارش تجهیزات حرفه ای تولید محتوا هم معرفی میشه که برای عزیزانی هست که محدودیت منابع مالی رو ندران.

نکته بسیار مهم : دقت داشته باشید که الزاما تمام تجهیزات زیر رو نیاز ندارید و بسته به نوع فعالیتتون میتونه کمتر و یا حتی بیشتر هم بشه. بطور مثال کسی که فقط قصد تولید محتوای متنی رو داره و میخواد از طریق همین یه مورد کسب درآمد کنه در شروع کار همون گوشی براش کافی کافی میباشد.

لیست تجهیزات تولید محتوا

ابتدا واسه اونایی که شاید حال و حوصله ی مطالعه کامل رو ندارن بگم که حداقل جدول زیر رو مطالعه کنید و با لیست وسایل تولید محتوا آشنا بشید.

ردیفتجهیزات
1دوربین یا گوشی
23 پایه نگه دارنده
3هولدر یا گیمبال
4خط اینترنت
5لپ تاپ یا کامپیوتر( درموارد خاص)
6 تجهیزات نورپردازی یا رینگ لایت
7تجهیزات صدا برداری(میکروفون)
8بک گراند یا پرده سبز
9نرم افزارهای ادیت

خط اینترنت

بدون اینترنت اصلا هیچ سمت تولید محتوا و سمت کسب و کار اینترنتی نیایید. خط اینترنت منظور خط تلفن هست و قطعا از خودتون میپرسید که اینترنت همراه که دارم خط تلفن دیگه برای چی ؟ باید خدمتتون عرض کنم با توجه به تعرفه های سنگین اینترنت همراه بخش قابل توجهی از هزینه شما برای اینترنت میره اما اگه از مودم و خط تلفن استفاده کنید هزینه اینترنت رو تا یک دهم میتونید کاهش بدید البته تو بازه 1 ساله اگه حساب کنید.

تجهیزات فیلم برداری

اولین مورد و شاید مهمترین مورد در بحث تولید محتوا برای کسایی که بلاگر یا واینر هستن بحث داشتن دوربین هست. در ابتدای کار میتونید از تلفن همراه استفاده کنید. در رنج قیمتهای زیر 10 میلیون گوشیهایی پیدا میشه که از دوربین قابل قبولی برخوردار باشن و شما بتونید باهاش تولید محتوا انجام بدید.

اما اگه محدودیت مالی ندارید طبیعتا گوشیهای مدل بالاتر و یا حتی دوربینهای حرفه ای میتونه خیلی در کیفیت کار شما اثر مثبتی بذاره و کار شما رو بهتر و زیباتر جلوه بده. اگر هم نخواستید بیشتر هزینه کنید اما قصد فیلم برداری حرفه ای رو دارید میتونید از شرکتهای تولید محتوا کمک بگیرید یا حتی برای یک روز در هفته دوربین کرایه کنید.

نکته: اگه تا حالا از راه تولید محتوا کسب درآمد نکردید و تجربه ای در مورد بلاگری و جلوی دوربین اومدن ندارید اصلا سمت خرید دوربین حرفه ای و گران قیمت نرید چونکه هنوز به این امر واقف نیستید که توانایی و تمایلات خودتون رو در زمینه تولید محتوا در چه حدی هست یا شاید اصلا کمی بعد از شروع قصد تغییر شغل رو داشته باشید. اینو همیشه به یاد داشته باشید کسی که با حداقلات نتونه شروع کنه با بهترین و کاملترین وسایل هم نمیتونه کاری کنه.

نگهدارنده گوشی یا دوربین ( 3 پایه )

برای اینکه بتونید گوشی یا دوربین رو ثابت نگه دارید حتما به یک سه پایه نیاز دارید. اگه دوربین ندارید اما حتما برای گوشی یه دونه سه پایه بگیرید. اول بخاطر اینکه بتونید دوربین رو درجای ثابت و محل خوب بدون تحرک نگه دارید و در مورد بعدی به کسی جهت کمک احتیاج نداشته باشید.

سه پایه و نگهدارنده های ارزون و خوشقیمت زیادی هستند که میتونید خریداری کنید و کارتون رو رابندازن. شاید خیلی با کیفیت نباشن اما از لحاظ کارایی واقعا به کارتون میان. سه پایه مدل 3110 و 3120 میتونه گزینه خوبی برای شروع تولید محتوا باشه.

هولدر یا گیمبال

هولدرهای رومیزی برای پوزیشنهای پشت میز و لایوها و استوریها خیلی به کار میاد هر چند از 3 پایه هم میتونید به همین منظور استفاده کنید اما هولدر رومیزی عملکرد بهتری داره و همچنین گیمبالها برای فیلم برداری در موقعیتهایی که نیازه دوربین حرکت کنه به کار میاد و شما انتظار دارید با حرکت دوربین دستتون نلرزه و کیفیت فیلم برداری کم نشه.

لپ تاپ یا کامپیوتر

برای ادیت ویدئو و تولید محتوا یک لپ تاپ و یا یک سیستم خانگی نیازه. خصوصا اگه برای کسب و کارتون سایت داشته باشید حتما به لپ تاپ نیاز دارید. برای مدیریت سایت و محتوا گذاری در سایت با گوشی نمیشه ( نشد نداره) اما مدیریت سایت با گوشی بیشتر شبیه خاک بارترانزیتی جابجا کردن با یک تریلر اسباب بازی هست 🙂 .

برای ابتدای کار نیازی ندارید اما حتما سایت داشته باشید و حتما طراحی سایت رو با وردپرس رو هم یاد بگیرید.

تجهیزات نورپردازی ( رینگ لایت )

برای اینکه ویدئوهاتون با کیفیت باشه نیاز به نور کافی دارید و اگه میخوایید داخل محتواهاتون سایه نباشه یا یم گوشه نور زیاد جایی دیگه نور کم نباشه نیاز به تجهیزات نورپردازی خصوصا رینگ لایت دارید. خیلی از مواقع خودم از همین لامپهای ال ای دی معمولی برای نورپردازی استفاده میکنم اما چون میدونم سایه میفتی بخشی از کار پس با نور غیر مستقیم نور محیط رو تنظیم میکنم.

صدا برداری

یک میکروفون سیمی در ابتدای کار خیلی میتونه کمکتون کنه و دقت کنید که با حداقل هزینه میتونید صدای بسیار عالی و خوبی رو در ویدئو داشته باشید.

بک گراند یا پرده سبز

بک گراند خوب میتونه خیلی ویدئو و محتوا رو جذاب کنه. الزاما پرده سبز نیاز نیست همین که داخل پارک یا یک گوشه از اتاق با یک دیزاین ساده هم میتونه کار شمارو راه بندازه.

نرم افزارهای ادیت ویدئو و عکس

چه با گوشی و چه با کامپیوتر باید حداقل کار با این نرم افزارهارو بلد باشید که بتونید خروجی خوب و قابل قبولی از ویدئو داشته باشید.

یک دیدگاه برای “تجهیزات تولید محتوا ، حداقل تجهیزات و بودجه مورد نیاز”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

  • انواع کابل و رابط
  • aux
  • otg

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!